Pages

trip to petrosains with classmates D1

Wednesday, February 8, 2012

Assalamualaikum and hello :)


haa , kali ni aku nak cerita pasal jalan2 dengan classmates aku pi petrosains pada 29 januari 2012 haritu .
sounds childish right sebab pergi petrosains .
orang kata macam budak2 pulak sibuk nak pi petrosains .
aku lantak apa , pi jelah .benda yang berilmu ni tak kira budak ke tak .
lagipun last pi time darjah 6,so nak tengok jugak apa benda baru kat sana .


tiket masuk RM15 untuk dewasa . kanak2 aku lupa pulak .
haha tapi kitorang dapat murah sebab bawak student card .
nak info lebih lanjut boleh lah layari laman web :


http://www.petrosains.com.my/


yang baru aku nampak kat petrosains teater Ungku Omar *sorry if im mistaken .
ada 3D macam tu , cerita pasal dog and bees gitulah .
then aku ada main sepak bola dengan kawan aku .
sekali kena boo dengan budak kecik sebab yelah tak aci lah kan sepak berdua .
terus aku turun stage bengang punye pasal ==' haha nasib aku lepak chill je .


overall okay lah,saja je nak imbau balik kenangan sekolah rendah kan .
cuma aku sedih sebab tak dapat nak naik helikopter simulasi . aku pun tak tahu kenapa takde haritu . sedih btol T_____T
then pergi pulak jalan2 kat dalam KLCC tuh .
diorang pergi kinokuniya sebab nak tebus voucher RM200.
aku plak voucher da habis tebus , buat beli barang2 untuk adik aku khaleeda yang masuk asrama kan .
takpelah jadi hadiah untuk dia , sebagai suatu semangat untuk dia :)


then kitorang buat plan aci redah pergi berjaya times square .
memang tak masuk dalam plan pun , tapi selalunya kalau plan last minute lah jugak yang jadi .
haha aku cuma meninjau2 je kat sana . takde plak nak beli papepun .haha
tahan nafsu sebab duit elaun nak habis . ish3 :P


so ni lah gambar yang ada . sorry gambar terabur .
aku tak susun pun ikut kronologi yang sepatutnya :)



 aku da lama teringin nak ambil gambar sambil lompat depan petronas twin towers nih . haha


 ni nama dia dieya :) photographer dia aku , tu comel je gambar . LOL :P


gambar ni hazim ambil ,sampai terbaring2 kau ,kalah photographer yang profesional . haha


 geng biru pulak haritu . haha:D dari kiri raihan,farah,aku and athirah :)



aku ambil , haha :P

 3D :) raihan and hamizah :)


dua2 manis, mieza dan farah nabilah :)


 sayang diorang :) dari kiri dieya,niza,diyana and aku :)


 Fik over ==' *tengok picture facebook bawah ni .


 bayang2 berwarna :)


 kanak2 sangat . haha kat sebelah tu ada jentolak , best :)


 kasut ni membuatkan aku teringat pada zafirah haron . hek3 ;P


 aku lupa pulak cermin ni hasilkan imej jadi berapa banyak . haha 


 dinosaur ! rawrrr :) *turn your head clockwise .

 batik aku buat :)


 bajet membaca . bagus lah . haha


malam tu pulak ada dinner asasi kat SACC . memandangkan perjalanan kitorang balik akan lalu SACC tu,maka kitorang nampak lahh budak pakai baju biru2 , amboi memang sesuai lah dengan tema baju aku pakai haritu warna biru . ikutkan aku dah boleh join majlis dah . haha
tapi nak buat macam mana . terlajak perahu boleh diundur. terlajak pergi petrosains,dinner asasi tak pergi lah T____T

eh sapa ni? haha bila lagi aku nak tepek muka sendiri kan ? *sigh


okay , itu je . bye2 .
p/s : credit to athirah for the camera :) sayang ang lebih laa . haha


PEN-OFF

1 comment :

  1. petrosains best.pernah masuk sekali.tapi tiket dia agak mahal

    ReplyDelete

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs