Pages

biar late asal safe ;)

Tuesday, January 4, 2011

SALAM !haha;DD

okey , aku update lambat lagi .
haha;D
tak berkesempatan laa;p
busy kott
hehe

Semalam hari first persekolahan bagi di negeri johor .
Kalau kat negeri2 pantai timur tak silap  aku start sekolah kelmarin kan .
Mesti ramai ibu bapa yang hantar mereka ke sekolah.
Yang darjah 1 mesti ada yang menangis, sampai meleleh air hidung wakakaka;p
"mak , jangan tinggal daku ! "
" mak , adik nak balik laa ! "
Tapi aku rasa jarang la kalau budak darjah 1 sekarang ni nak menangis,dulu2 tu adalah . .
Budak tadika tu yela kott sebab baru first time didedahkan dengan environment yang baru.
Masa aku darjah 1 dulu aku bersemangat nak pergi sekolah,
Sebab best kott dapat jumpa kawan2 lain . hehe
Kat rumah takkan nak terperap je kan.
pagi2 bangun awal , makan and minum sarapan yang disediakan mama tersayang .
bahagia seyh masa tu , bila ayah tersayang pun menghantar naik kereta .
paling tak tahan kalau ayah lambat datang ambil,
ohh , aku memang macam nak marah sikit laa kena tunggu2 panas terik
dan last aku kena balik jalan kaki .
haiyohh .
masa sekolah dulu aku selalu tengok parents budak datang bawak bekal makanan.
tapi mama aku pun tak ada nak datang tengok aku masa rehat bawak bekal2 tu semua,
Sebab aku ni berdikari sangat kott.
Kadang2 tu , jeles laa jugak tengok parents orang lain datang,parents sendiri tak datang.

Sampai aku masuk asrama pun,
Parents aku jarang datang disebabkan kekangan masa dan jarak yang jauh.
Yela , dulu aku duduk pekan nanas,lepas tu transfer pergi mersing.
bertambah jarak dan masa tu .
mahu dekat 4 jam nak pergi sekolah aku .
tak boleh tak boleh .
minyak dah naik ! huhu T__T

Cerita pasal darjah 1 dulu ,aku mula2 sekolah di SK Sri Mersing.
Baru darjah 1 aku dah dapat sebatang rotan daripada cikgu aku .
tak rasa malang ke kanak2 sekecil aku dah kena rotan oleh orang tak dikenali ? 
haha;DD
sambung2.
Aku pun dah lupa dah nama cikgu tu ,cikgu tu cikgu india .
Aku memang ganas jugak , aku bengang laa masa tu ada budak laki ni ,
Terkinja-kinja , da la memekak .dah baran sangat, last2 , aku ambil lidi satu and bajet2 nk pukul dia ,
Sekali terkena sipi-sipi kat mata dia .
Fuhh , masa tu cuak aku babe , da la tu budak laki tu pulak rupanya anak cikgu .
Sekali dia mengadu , tu yang aku kena bantai dengan rotan . hahah
Balik cerita dengan mama , aku dapat word “padan muka!” oke sila gelak haih nasib2 .
Nasib baik aku sekolah situ setahun je , then aku terus pindah SK Mersing Kanan .
Sekolah tu best juga laa . jumpa kawan2 . dah2 tu je , aku nak cerita experience darjah 1 je.
Madah nak cerita sampai ke tingkatan 5 . 1001 malam pun tak habis kot . haha

wahh ,
bestnya kawankawan aku pergi jenguk
SAMURA balik di hari first persekolahan .
diorang pegi ambil sijil berhenti bagai tu semua .
aku kena delay laa atas sebab2 tertentu plus parents aku memang tak bagi pun .
huhu T__T
next time jela nampaknya jumpa diorang !

Ehh , orang yang tengah tunggu nak dapat result SPM ni memang selalu
Mimpi yang bukan2 ehh ?
semalam aku mimpi pulak aku dapat 8A jee .
sedih derr T______T
terus aku terbangun .
agaknya Allah nak bagi ilham aku buat solat malam kott . hmm .

esok ayah and mama aku ,
nak bawa adik aku aiman pergi berubat kat pahang .
kesian dia ,
tak sembuh2 lagi .
nak sentuh dia pun susah sebab sensitif sangat .
anggota badan dia sakit2 .
nampak gayanya , adik aku baru sekolah satu hari jela dah kena ambil MC .
haiyohh T__T
so ,
aku sebagai kakak yang amat bertanggungjawab ,
kena lah ambil adik tersayang pergi dan balik sekolah .
haha;D
budak takde lesen kena naik motor laa .
nasib baik aku ada basic bawak motor . 
kalau jatuh , nasib badan laa kan . haha;DD

tajuk kat atas tu ada kena mengena ke dengan entry nihh ?
aku bantai main letak je . haha;DD

okeoke ,
later aku post entry lagi .
tadaaa =.="

PEN-OFF

1 comment :

  1. Follow u back

    kunjungan d balas


    jom komen sini

    wish me luck ya

    thanks dear

    http://officialaenlicious.blogspot.com/2010/12/contest-fesyen-untuk-semua.html

    ReplyDelete

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs