Pages

Cita-cita

Saturday, October 24, 2015

Assalamualaikum.


hahah  boleh pulak au tetiba nak bercerita impian aku. well sebenarnya dulu aku takde impian sangat. aku just fikir go on je with the flow. apa aku jadi aku terima.


ingat lagi masa kecil2, macam2 cita2 aku ada. aku nak jadi pramugari sebab apa? sebab aku fikir kalau jadi pramugari mesti aku cantik bahahha dah besar baru realize diorang cantik sebab pandai mekap. semua orang cantik kan, cuma extra cantik la bila pandai bermekap. hihi


lepas tu nak jadi cikgu atau pensyarah sebab rasa seronok ajar orang, kongsi ilmu sama2. aku suka nak ajar orang tapi aku ade sejenis mindset aku rasa rendah diri nak ajar orang. well kinda negative thinking here. yela, aku akan fikir orang anggap aku ni tak pandai pastu bajet2 nak ajar orang lain. and aku ada satu perasaan yang aku rasa orang tak percaya sangat apa aku ajar. mungkin sebab aku tak pandai kot. hahah aku ada kurang keyakinan bab macam ni.


pernah tak korang rasa low bila korang nak share ilmu kat kawan korang? aku pernah rasa macam ni, dia tanya aku apa maksud satu perkataan bahasa inggeris ni. aku dah bagi tahu dah jawapan dia. tapi dia rujuk juga kat kamus and yes ternyata apa aku cakap betul. dari situlah aku rasa macam "okay, aku tak pandai kot sebab tu dia tak konfiden dengan apa aku cakap" huuuu *nangis


okay back to cita2. aku nak jadi doktor pula lepas tu. nak sangat jadi doktor sebab masa tu arwah adik aku zahid aiman sakit. aku nak jadi supaya aku boleh tolong orang sakit, macam apa yang arwah aiman nak.


tapi last2, aku masuk course biomedical engineering which is aku tak pernah terfikir pun aku akan masuk bidang kejuruteraan. not bad. but then aku realise aku tak 'in' sangat dalam engineering. boleh bawa course ni tapi kureng minat sikit.


orang selalu tanya habis degree nak buat apa. aku pun confuse. rasa macam nak berniaga. tapi kadang2 nak sambung master. tak pun kerja ikut bidang course aku ni. aku enjoy nak jadi journalist sebenarnya dulu, takpun wartawan ke apa sebab aku jenis yang suka bercakap. hahah


takpelah papepun habis kan FYP ni dulu then barulah fikir yang lain hahah.


okay byeee :)

No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs