Pages

MH370 MAS ke beijing hilang dari radar ; MH370 bound for beijing missing.

Saturday, March 8, 2014

Assalamualaikum and hi!


pagi tadi kita dikejutkan dengan pesawat boeing 777 MH370 Malaysia Airlines (MAS) terputus hubungan dengan subang air traffic control pada jam 2.40 pagi tadi. Dilaporkan sepatutnya pesawat itu akan selamat sampai di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi dengan membawa penumpang seramai 239 orang terdiri daripada 227 penumpang dan 12 orang kru kapal.


diharapkan semuanya selamat sampai. Ya Allah lindungilah mereka semua, tunggu apa-apa update nanti mengenai berita ini.



this morning, we received the news which is the flight Boieng 777 MH370 bound for beijing goes missing and lost contact with subang air traffic control at 2.40am this morning. the flight departed from Kuala Lumpur at 12.41 am on 8 march 2014 and expected to land in beijing at 6.30 am the same day. the flight was carrying 227 passengers and 12 crew members.


hopefully everything would be fine and they landed safely. Ya Allah, please save them,,



UPDATED!!

sehingga kini masih tiada berita terkini mengenai berita MH370 melainkan spekulasi ada yang mengatakan pesawat itu selamat mendarat di nanning, china. and ada juga yang kata terhempas di perairan vietnam, apa-apapun kita sama-sama mendoakan yang terbaik untuk seluruh penumpang.


aku percaya yang juruterbang dan anak kapal pasti dah berusaha sepenuhnya untuk memastikan keselamatan penumpang dan menenangkan mereka. yela manusia hanya mampu merancang, even pesawat tu paling canggih teknologinya pun ,even juruterbangnya berpengalaman selama mana pun, kalau Allah dah kata "Kun Fayakun", maka jadilah ia. jangan jadikan benda ni sebagai suatu lawak jenaka sebab ini berkaitan dengan nyawa orang, and tak sepatutnya dikaitkan dengan hal-hal politik sekalipun. ada hati yang kita nak jaga, just imagine family members kita or the loved ones dalam flight tu, sedih,,


kerja tragedi pesawat nak umumkan sesuatu benda pun kena ada bukti sahih, tak boleh nak terus buat spekulasi macam tu je.


#prayforMH370

No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs