Pages

jauh

Wednesday, March 19, 2014

Assalamualaikum


jauh, leka, lalai , alpa
itu apa yang aku rasa pada tika ini.
kadang2 aku rasakan aku semakin jauh daripada-Nya
aku semakin leka dengan dunia
aku semakin lalai dalam menjalani hidupku sebagai manusia.
kadang2 aku mahu saja kembali ke zaman sekolah.
sebab apa?
sekolah lah yang banyak mendidik aku untuk setiap perkara.
dulu al-mathurat, usrah, al-mulk jadi sebahagian hidupku.
namun sekarang aku makin lupa dengan semua itu.
tapi, kau tahu mahu kembali ke zaman itu mustahil akan berlaku.
jadi,
dari sekaranglah kau perlu kembalikan semua itu.
jadikan al-mathurat sebagai harianmu
jadikan usrah tempat untuk muhasabah dirimu
jadikan al-mulk sebagai amalanmu.
jangan kau terus lupa, lalai atau leka.
jangan terlalu mengejar dunia
hingga kau jauh daripada Yang Maha Esa.



-eyjalukman,19/3/14, 6.02am-

No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs