Pages

carilah awal-awal dulu

Sunday, April 1, 2012

Assalamualaikum and hello teman2 :)


harini hari ahad , tempat korang takde pasar lambak ke , pasar tamu ke
ataupun kalau kat mersing depa panggil lelong .
tapi bukanlah bermaksud depa lelong2 barang ke apa ehh . sebab setahu aku setiap negeri diorang panggil lain2 so depends on tempat korang jugak lahh kan . okayy , bukan itu yang aku nak ceritakan di sini.


ini adalah kisah perbualan aku dan mama sambil ditemani si ayah yang setia memandu nak pi ekspo time nih. hahah


aku : mama,tukarlah radio tu haa , buruk benor bunyinyee. haha *masa tu lagu tamil berkumandang*

mama : ayah laa ni dok sibuk nak dengar.

ayah : laa , awatnye laa. biar jela,baru lah classic .

mama : ehh , eyja , kau da ada buayafriend tak?

aku : ERKK? ==' apa mama ni . mana ade . ish mengarut laa , hahahaha *gelak besar*

mama : kau carilahh awal2 dulu ni eyja , nanti tak kahwin sampai ke tua baru tahu . ish

ayah : apa mama ni? alaa,tak payah fikir dulu lahh. kalau ada tu ,adalah nanti. doa jelah

mama : yelaa,nanti kalau dah jadi anak dara sampai ke tua nanti macam mana?

aku : alaa, relaxlahh mama ni. maleh laa nak dok pikir benda2 ni sume. belajar pun tak habis lagi. hahaha


itulah kisah nyee . haha aku terkejut gak bila dengar pertanyaan mama aku ni .
dalam hati aku,

"ehh,betul ke mak aku yang tanya ni? ke aku salah dengar?"

haha sumpah lawak,memang gelak habis aku . pelik lahh , aku muda lagi kot , tibe mama aku risau aku takde buayafriend. haha aku punyelah dok fikir dulu bukan main mama aku nasihat takyah sibuk nak bercinta2,belajar dulu . ehh laa ni , da terbalik pulak. aku rasa kan , ni effect dia tengok anak jiran aku kahwin laa . urghhhh *geleng-geleng kepala* hahaha


tiba2 aku teringat benda yang aku bualkan dengan roommate aku time kat asasi.
aku tanya dengan dia apa nak buat kalau tibe2 habis asasi mak paksa suruh kahwin? 
oiii nightmare oiii! haha


tapi aku percaya satu benda , kalau dah jodoh tak kemana .
kita kena yakin dengan Allah , doa banyak2 . cepat atau lambat tu bergantung pada qada' dan qadarnya.
cuma satu je yang aku harap,andai masa tu dah sampai , aku harap si dia dapat jadi pembimbing yang terbaik untuk aku dan aku sendiri dah bersedia sepenuhnya untuk pikul tanggungjawab membina keluarga sakinah :)


p/s : terima kasih sudi baca :)

PEN-OFF

No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs