Pages

TRIP TO PORT DICKSON PART 1

Tuesday, February 28, 2012

 Assalamualaikum and hello girls and guys :)

harini aku nak cerita pasal trip pergi port dickson pada 18 Feb 2012
aku pergi dengan classmates aku D1 diiringi oleh madam Aisyah Salihah , tutor chemistry kelas kitorang :) a day before trip tu kitorang rewang ramai ramai kat angsana , basuh ayam , perap ayam semua tuh , potong bawang , settle kan sayur,barang2 makanan nak bawak pergi sana semua . balik nak dekat pukul 12 malam lah jugak. best wehh sebab da lama aku tak rasa ala2 rewang ni ,belajar buat benda2 yang kita tak pernah buat before ni. haha:D lepas tu gaya macam makcik2 kat rewang nk bergosip melawak semua . hailaa;P


pagi esoknya tu kitorang janji nak kumpul kat angsana pada pukul 7.30 pagi . so semua dah siap2 nak pi lah , angkat barang semua , kira orang semua tup2 ada lagi yang tak datang sebab tak bangun lagi kot. yela buat tutorial agaknya malam tadi, haha:P takpe2 , nasib baik korang sempat bangun , kalau tak dah kena tinggal dah . bila naik bas memang kena bahan lah kan :P cer teka wehhh siapa orangnya haha :P tapi aku tak dapat nafikan kalau diorang takda , mesti D1 bosan sikitttttt je. haha


okay so ni aksi dalam bas on the way pergi PD . aku pening kepala so aku tak dapat nak join sangat dalam bas ni dorang bergambar ke hape . check it out :)



gambar terlalu banyak , adalah dalam 1700++ maka aku combine kan je mana yang ada . haha senang . tak mungkin lah aku nak letak semua gambar,penat korang nak scroll nanti ;D cuma bila2 ti aku post lahh gambar yang lain2 pulak . gambar setiap budak kelas kita ke kan . haha

haha semua dah tertido dengan nyenyak nya sebab perjalanan pergi sana ambil masa lebih kurang 2 jam laa. so , mula2 tu aktif kemain , lama2 masing2 jadi lemau then tido . aku tido jugak tu sebenarnya yang sebelah dieya tu . haha:D gambar budak2 lain yg tido takda pulak , so aku ambil mana yang ada je . sorry korang tido comel sangat :)


okay ni setelah sampai . kitorang sampai dalam pukul 10-11 gitu kot .lepas tu ambil lah gambar semua kan . sekali kena tunggu nak check in pukul 12.30. perghh , memang lama lah nak tunggu . apa lagi , yang bosan2 ni da masuk kolam , main snooker and ada jugak yang karaoke. haha aku masuk geng karaoke . thanks ah belanja karaoke . hehe;P


ehem , alif and zati . ni pasangan ideal dalam kelas lah ni . haha hope korang berkekalan ke jinjang pelamin , hingga akhir hayat terus . zati , aku ingat ang kata bila ang kahwen aku dapat duduk meja VIP . aku tuntut naaaaa . haha:D

haha ni wan chini jadi macam ala2 bell boy angkut kitorang ulang alik kat sekitar kolam tu . lawak gilaa , nampak lah wan chini tough bole tolak kitorang yang berat2 ni . haha;D

haa gambar tengah yang bangunan belakang tu , itulah lokasi kediaman kitorang di PD . Golden straits villa . kitorang ada 5 rumah . satu rumah tu ada 3 bilik . so share2 lah kan , tapi memang puas hati .bagi aku kira okay lah untuk trip2 macam ni kan . so after this siapa nak pergi lagi , pergi lah . haha google pasal Golden Straits Villa ni okay ;) *oiii promote bak ang . haha

Aidil artis sangat posing macam tu . haha:D ni diorang dengan madam aisyah yang bertudung pink tu . comel tak tutor chemistry aku? tapi maaf , beliau dah kahwin dan kini bahagia melayari alam rumah tangga dengan encik suami . hihi :D

 haaaa ni lahh contoh keluarga sakinah *tetibe pulak saya ni haha:D madam datang ditemani oleh encik suami dan anak beliau Dhia' Qahirah *maaf madam kalau salah eja nama . hehe

haaa depa ni satu geng . sebelah kiri atas tu Nur athirah , bawah pulak Ayu Syaza , sebelah ayu , Nur Izzati and atas zati pulak Farah Nabilah :)


haa budak laki pulak memang main snooker lah sementara tunggu nak check in . best jugak main benda alah ni . tapi aku shoot tak kuat lah . perlukan latihan lagi . ahha

ni kitorang dengan Madam Aisyah . 


so after check in tuh , kitorang decide untuk start aktiviti sukaneka semua pada pukul 4 petang . tapi geng2 farah semua awal2 dah keluar,semangat tengok pantai . agaknya time tuh aku tengah khusyuk tidur berjemaah dengan budak rumah aku . hehe


gambar 1 :

Mizah : hahahaha jangan ingat korang nak menang , merah da ada peluang cerah nak menang,tengok lah ahli dia. hahaha
Raihan : betul3 *senyum manis*

Gambar 2 :

Izzati and Tyra : hahahahah no no no , even ahli dia gaya tough , ahli kita apa kurang . alif kan ada, confirm menang punya . haha:D

Gambar 3 : 

Mizah and raihan : alif ? hahahaha tak mungkin *gelak besar lagi*

Gambar 4 :

Ramai ramai : jom kita saksi kan siapakah yang bakal menang dalam perlawanan antara group D1 .*angkat2 kening*

haaa nampak nya masing2 da start berbalah *konon siapa kalah kan siapa . izzati and tyra gaya macam warning raihan and hamizah je . hehe ;P raihan and hamizah deh bengkek je tengok depa berdua .takpe2 kita tengok nanti siapa menang eh .

"Assalamualaikum :) hai semua ,nama ana farah nabilah:)"

comel je farah , penuh dengan sifat keibuan bak kata adham . haha ;D

haaa ni dorang dah keluar awal dulu . tu yang bergambar berposing sakan kat pantai . aishh , sedih tak datang awal2 . haha

ni Nurul athirah . nama glamor tyra . hihi ;) haaa semua gambar2 ni kebanyakan dari kamera dia dan uzair . thanks lah banyak2 kat ampa berdua . haha ;D

izzati and athirah ;)

ni Nur Izzati . amboi kemain banyak gambar kau izzati dalam kamera.posing habes . haha maka aku ambil lah tepek kat blog . haha

jom ramai ramai bergambar . hhaha ;D

okay dalam trip ni kitorang dah dibahagikan kepada 3 kumpulan iaitu hitam , merah dan biru . 
kumpulan hitam dianggotai farah , aku ,sarah , iqqa,syikin,danial , hazim, adil , ayu and madam Aisyah Salihah :)
kumpulan merah dianggotai adham , fikriali,wan chini,zul , dieya, hasniza , ain , raihan ,hamizah and wan anasuhah and tak lupa suami madam aisyah ;) 
kumpulan biru pulak alif , izzati , alina ,ilmi , diyana, uzair , suriati,athirah , nasrun and amira :)

haa gambar atas tu depa ready nak main da vinci code . macam ala2 running man jugak . bagitahu apa , lepas tu kena lukis and pass sampai belakang . orang last kena teka apa benda tu . boleh tahan susah la and pressure wehh . ada satu tu jawapannya helang , tapi sampai turn aku , da jadi macam anak ayam lukisannya . haha kumpulan merah awal2 da disqualified sebab bocor jawapan . aduhh


lagi sekali gambar berkumpulan diambil . ni baru warm up je game da vinci code tuh .



okay next game pulak cari gula2 dalam tepung . masa ni diorang khusyuk dengar explaination dari AJK tentang game nih .


haa , lepas game , inilah hasilnya , muka semua bertepung-tepung , da jadi macam tepung gomak dah . haha izzati sampai tersedak ke apa entah main game ni . nasib okay lepas tu .

the next game main tarik tali atau pun PD war ke apa benda nama nya . haaa , main tarik tali ni serius penat gila . 1st time wehh aku main tarik tali . mula2 kitorang target kumpulan merah menang memandangkan kumpulan lain semua badan comel2 je kan , nak tarik pun macam tak mampu je . so , siapa menang ?


muka semua bersungguh2 tarik tali tuh . kaki da pasak dalam tanah taknak kalah punye pasal . lepas tu berselang2 lagi , macam2 strategi nak menang .haha lepas satu turn ke satu turn tarik tali ni , mesti ada je yang terbongkang baring kat tanah . haha penat punye pasal kan .

so the result is kumpulan hitam menang . wahhh serious unpredictable sebab kitorang semua kecik2 je badan . keh3 ;P tapi papepun kumpulan lain tahniah sebab da tarik tali bersungguh2 . haha;D


ni combination gambar lompat2 kat tepi pantai :)

ni nasrun atau YUN atau TOM pun boleh *ni adham yang panggil . haha wahh dalam kelas diam je tapi kat PD bole tahan aktif dia berebut naik boat tuh . haha




haaaa , to be continued ehhhhh :)



nak final dahhh ni wehh , biology , math semua baru aku nak study malam ni .
nanti aku buat Trip To PD part 2 pulak okayy *amboi kemain . haha yang kat part 2 tu cerita yang aku rasa agak menarik , kot. :P


To D1 members ,

Wish all of u best of luck in test 2 and final exam :) enjoy hari2 terakhir di UiTM Puncak Alam ni . haha banyak2 kan berdoa , semoga korang dapat buat yang terbaik untuk paper last nihhh ! korang sure boleh punye . kita kan terror *tetibe AYUH , RAMAI RAMAI ! haha:D

btw ,



PEN-OFF

10 comments :

  1. eh.eh.mata bulat takde tulis oke.hahaha.

    ReplyDelete
  2. wah.. best la dpt p trip.. :D

    ReplyDelete
  3. gila meriah kelas korangg..jelez nie. haha.

    ReplyDelete
  4. trip ramai2 macam nih memang best

    ReplyDelete
  5. gila jelous tgk gambar..happening..

    nk cengkerang..haha

    ReplyDelete
  6. Seronoknya dapat pergi trip ke PD dengan kawan2! Nanti bila dah habis study, mesti rindu gila saat2 cmnie. Kan? :)

    ReplyDelete
  7. Dieya : habes tu siapa??? haha

    operasi hitam : best :)

    moshi2 : hee :)

    Ema : Alhamdulillah klas aq sume okok,dok layan je pape . haha

    Alya : thanks dear :)

    Hans : tulaa,mmg best :)

    si ngokngek : tak smpat nk cri kerang pun . da khusyuk men game . haha

    Arol : yup, serious i'll miss them :')

    ReplyDelete

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs