Pages

ajal dan maut di tangan Allah

Thursday, December 24, 2015

Assalamualaikum w.b.t


bila ajal maut nak datang, takkan ada lambat atau awal satu saat pun. rasa kasihan bila baca kisah budak yang menghadapi kematian kesemua ahli keluarganya sebab lemas. beberapa tahun yang lepas, kawan eyja pun hadapi perkara sama bila ibu,ayah dan adik-adik dia meninggal dalam kemalangan jalan raya. Allah, tak tahu lah kalau eyja ada kat tempat diorang, eyja tabah atau tak.


Al-Fatihah untuk semua yang telah pergi meninggalkan dunia ini.


eyja sendiri pun kadangkala takut memikirkan kematian. Yelah, rasa dosa yang ditanggung masih banyak lagi. bersediakah aku nak hadapi sakaratulmaut? bersediakah aku nak meninggalkan dunia ini dengan bekalan amalan yang dibawa? rasa diri sendiri masih tak cukup lagi.


lepas tu rasa hubungan aku dengan semua orang baik ke? hubungan aku dengan Allah? ingat lagi cikgu azman dulu selalu pesan jaga hubungan dengan Allah dan juga manusia. aku tak sempurna, kadang-kadang memang ada khilafnya. takut juga terlepas kata sengaja atau tak sengaja.


andai aku pergi, aku mohon maafkan segala salah silap aku, ampunkan kesalahan aku, halalkan segala yang diberi. sungguh aku bukanlah manusia yang sempurna, banyak khilaf dan cela nya.



No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs