Pages

bila khadijah memancing

Wednesday, February 5, 2014

Assalamualaikum and hello.


dah lama tak menaip kat blog ni, da nak dekat sebulan pun aku cuti.
aktiviti?
hmm, tak menarik pun, just biasa-biasa je. spending time with your family, kebetulan adik-adik pun balik sempena Chinese new year holiday haritu.

kitorang sempat jugak pergi memancing. before ni aku rasa memancing tu nampak boring. haha
tapi setelah aku sendiri yang laluinya, not bad la, yang penting kena ada tempat proper nak duduk ape semua. haha so picky :P


tempat yang kitorang pergi tu dekat rompin, nice gila tempat memancing tu.sesuai kalau nak spending time dengan family.dia macam rumah rakit atas sungai, so ada lah tempat nak lepak2 picnic macam tu. mama haritu masak banyak gila makanan, last2 tak termakan pun makanan nya. haha


so,
feeling aku pasal memancing ni overall seronok. lebih2 lagi bila kau dapat naikkan ikan or udang barang seekor dua. feeling dia pegi wohh! ahaha tapi malangnya, aku tak dapat merasa lagi feeling tu. cis! haha adik aku yang kecil umur 5 tahun bole plak naikkan udang galah besar seekor. aku sebagai yang tua ni tercabar kemain. haha



tapi macam ayah aku cakap, rezeki tu Allah bagi. kalau Dia nak bagi, dapatlah kita merasa. asalkan kita usaha, tak putus asa. betullah orang kata memancing ni memang ajar erti kesabaran. tapi janganlah plak memancing je sampai lupa plak tanggungjawab kononnya nak melatih sifat sabar.no no no, tu tak boleh jadi alasan okay.


bila memancing tu tenang je, banyak benda kau akan fikir.entah, aku rasa memancing ni okay lah overall. serious! hahah so , nilah hasil tangkapan , udang dapat 4 ekor je, kekeke :P


No comments :

Post a Comment

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs