Pages

BEN ASHAARI : LELAKI VS PEREMPUAN

Tuesday, May 3, 2011

Assalamualaikum ;)



BUKTIKAN PEREMPUAN LEBIH BIJAK DARI LELAKI PADA ZAMAN INI

   Kali ni , eyja join segmen bro ben nihh . lelaki VS perempuan . disebabkan nama diberi pun Siti Khadijah Binti Lukman, sah-sah la eyja akan menyokong pihak perempuan .tetapi harap maaf jika diakhir cerita , lain pula jadinya . mudah confuse . haha=.="

   Kenapa eyja kata budak perempuan lebih bijak dari lelaki pada zaman ini ? hmm , bila difikir-fikir , hal ini sememangnya rumit . yela , nanti kalau salah cakap jadi lain pulak kan . tak pasal-pasal kena serang pulak dengan kaum adam . HAHA;D

   Pada pendapat eyja yang berumur 18 tahun dan masih mentah lagi dalam menongkah arus dunia *ayat tak boleh blah, eyja merasakan perempuan lebih bijak dari lelaki tetapi dalam sesetengah perkara .sebagai contoh , dalam pelajaran . perkara paling terdekat sekali yang eyja dapat lihat , di sekolah-sekolah , Institut Pengajian Tinggi Awam mahupun Swasta , kaum perempuan bijak pandai lebih ramai dari lelaki . ini menandakan semakin ramai perempuan bijak pandai . just imagine , jiran eyja ni seorang guru taw , dia kata nak jadi cikgu pun peluang perempuan kurang cerah berbanding lelaki . sebab apa ? terlalu ramai perempuan yang bijak pandai di luar sana .so peluang lelaki amat cerah untuk mendapatkan perguruan disebabkan kuantiti mereka yang sedikit . kat kelas eyja dulupun lelaki ada 7 je , perempuan ada 20 orang , ramai tak ? huaaaa =.="

    okeh , point lain ialah sekarang perempuan dah makin maju ke hadapan dari pelbagai aspek . ada perempuan dah jadi jurutera , juruterbang , senang cerita apa yang kaum adam lakukan mereka juga mampu .

   tetapi , apa-apa pun , eyja tak nafikan yang lelaki jugak lebih bijak pandai dari perempuan , kalau tak , kenapa mereka yang dipilih untuk menjadi ketua keluarga kan ? 

   tiba-tiba eyja teringat perbualan eyja dengan seorang hamba Allah ni . eyja memang marah bebenor laa dengan dia . dia tu kaum adam , tapi tak tahu nak berusaha . sekarang ni entah dah jadi apa dah life dia . huhu berusahalah sebab anda yang akan jadi ketua untuk memimpin keluarga anda satu hari nanti ;)


p/s ; tiba-tiba rasa point entah apa-apa pulak . haha maaf ehh kalau ada apa-apa yang tersilap , eyja muda lagi , baru nak belajar kenal dunia ;)

PEN-OFF


  

3 comments :

  1. hah..tak adil..tak adil..lelaki pun pandai jugak tau..

    kahkahkah !

    ReplyDelete
  2. jenguk dari segmen brader ben =)

    nice entri..bley tukar2 pendapat =)

    ReplyDelete
  3. Saya bangkang yang arif...hihihi

    ReplyDelete

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs