Pages

Trip To Port Dickson Part 2

Saturday, March 31, 2012

Assalamualaikum and helo.

ehehe, maaflah kepada yang menunggu trip PD part 2 ni. kt formspring dapat soalan , kat comment pun ade . maaflerrrr bebanyak ye. teman tak sengaja . haha:D


okay , so let's check it out what's going on :)



haaa ni sesi menunggang banana boat *eh betul ke ayat aku ni? ==' aku pon naik jugak even tak pandai berenang tapi masa tu tawakal jela pada Allah SWT semoga tak jadi pape . tapi seriously best naik banana boat tuh sebab nanti dia campak kita kat mana2 dia nak campak masa dalam laut . masa kena campak kat tengah2 tu,panik jugak sebab kaki tak jejak kan , depends on life jacket sepenuhnya . kalau life jacket tu tak berfungsi , tenggelamlah aku . huhu tapi aku memang telan banyak ahh air laut. da bole jadi ikan duyung #EH


haha ni nama dia kisah ombak rindu ;P starring by dian sastrowardoyo and aidil zafuan. haha *sesuke aku je bubuh nama ni. aku nak letak muka diyana zoom tapi nanti diyana bagi sparta dia , nahas aku weyy nahas. haha:P


ni masa pergi dan balik budak laki naik banana boat . perghhh , have fun betol diorang . aku pulak cuak semedang aje sepanjang naik tuhh .gile kau tak cuak,yelaa da kena campak kat tengah laut kan . tapi naseb baik lahhh girls semua coolioo je wehh . tak macam ada sorang hamba Allah ni taw,,



haha ni nama dia alif asyraf . cerita budak ni lawak gila sebab dia naik banana boat bila kat tengah kena campak tu , dia laa yang paling panik . selalu gaya lagak macam tough , sekali dia yang paling gabra kat situ. haha kitorang apa lagi menyakat dia tak sudah2 laa sampai laa balik kolej. paling lawak sekali bila dia ni kena sakat sebab dia tu berat sangat , so life jacket tak mampu tampung berat dia. haha:D

" Bang , tolong bang . saya sumpah tak boleh bang! "

haha , nampak tak betapa beratnya dia sampai nak naik balik tak boleh ;P memang satu hari tu dia kena bahan je lah sebab pagi pun bangun lambat and hampir2 nak kena tinggal bas. entah mandi ke tak kan bangun pagi tu . haha


malam tu kitorang buat BBQ . masa hari before bertolak tu kitorang dah rewang dah basuh ayam , potong sayur ke pape yang patut . haha so , ni lah gambar malam BBQ. api marak betul . haha



madam pun ada belikan kitorang kek good luck untuk final . thanks banyak2 madam , jasamu dikenang :) eheheh


malam tu jugak ada main true or dare , pernah dengar ? haha so siapa yang kantoi tu , kantoi laa , tapi habis situ je . haha nasib time aku soalan yang kacang je , so takdelah kisah sangat . haha:D


ehh banyak lagi rupanya yang aku tak update betol2 . haha
pagi2 tu kitorang buat explorace ala2 running man . siapa pernah tengok running man episod yang mathematics race tu? haaa , yang tu lah kitorang main . hhaha sumpah lawak wehh , bole pulak main curi2 untuk selesaikan math tuh .  then bila dah tahu 1st and 2nd winner , diorang kena main yang hide and seek macam running man tu . yang chasing team kena pakai loceng kaki. haha lawak gile lah wei !

 pening nak pilih kad nombor yang mana . haha:D

nasib depa ni sporting habis main explorace ala2 running man ni . ada jugak lah yang gaya yoo jae suk,kim jong kook, kwang soo pun ade ! haha

ni before fear factor . masa ni semua dah basah2 sebab kena tolak masuk kolam . cis ! haha aku pon antara mangsa yang diheret masuk dalam kolam T_____T aku da tawakal jela lau aku tibe2 lemas ke apa. air klorin jangan cakaplah , memang aku telan habis. haha



candid photos :) budak2 ni kata muka madam dalam salah satu gambar candid ni macam ada dalam 9gags tu . adoi ,ada2 je. haha so kalau korang selalu tengok 9gag , korang dapat agaklah gambar mana. hihi :)


gaya bodyguard dah ada dah masing2 . haha;D tapi boleh ke jadi bodyguard? stakat tunjuk body tapi tak bole lawan , toksah derr . haha #Joke tapi nilah antara penceria kelas D1 :)

ni masa fear factor :) ada telur kuning lah , telur putih laa , makan cili lah . nasib aku dapat roti kosong letak sos sikit . haha kalau tak bole muntah on the spot aku .tapi ni kira oke taw. kalau tak mula2 dulu depa nak beli serangga bagai lah , bagi makan belalang lah. adoi , idea gila betul. haha


ni family madam Aisyah . nama husband madam ni Encik Nasoha . tapi budak2 ni panggil abang madam jela.haha  nama anak beliau , Dhia' Qahirah . comel sangat , macam muka madam :) kesian dia baru lepas sakit masa pergi . so madam kata dia kurang aktif sangat , kalau tak menari2 :) suami madam pun sporting macam madam , join kebanyakan game kitorang . actually sampai hari balik kolej pun aku confuse husband madam ni group mana sebenarnye. haha



ni geng aku , dieya , diyana , ain and hasniza :)


this is THE BOYS of D1 *playing the boys by SNSD as the background music . zulhafiz je yang tak pergi trip ni . so berkurang seorang lah budak2 laki D1 .



this is THE GIRLS of D1 included Madam Aisyah :) hoo , madam aisyah nampak muda betul , mama aku pun ingat madam students . haha:D susah nye nak cari gambar individu , so siapa yang gambar dia bukan time PD , sorry banyak2. huhu


and thanks pada ilmi sebab rasanya kalau dia tak bertungkus lumus sepenuhnya,trip class kitorang ni maybe tak wujud. so , aku letak lah gif bawah ni untuk ilmi. daebak tak daebak tak? haha


yang akhir ni aku letak gambar sparta dalam D1. eh bukan sparta je , LOLOL pun boleh. haha diyana lah orang 1st kat kolej yang buat aku menangis secara tiba tiba. adoi , mana nak letak kemachoan aku macam ni, lawak betul . haha:D


balik tu kitorang ada konflik sikit. tapi takpaa , sebab kitorang penyabar , kitorang chillax je dengan pakcik tu . ishh , mengenangkan orang tua lah kita hormat. kalau tak adoi. may Allah bless uncle :)

so at the end , kumpulan HITAM nombor 1,kumpulan BIRU nombor 2 and kumpulan MERAH nombor 3. well done korang ! kita main untuk enjoy2 je kan . no hard feelings okay :)

I'll really miss those moments :) 
hehe ni den dah ponat story ni , apo laie , LIKE lerr kat bawah tu . adoi . haha:P

okay lahh , I've to go now to attend a wedding ceremony of my neighbour :) 


take care everyone :) happy saturday okay!

PEN-OFF


2 comments :

  1. wahhh eyjaa..sudah habes palam yeahh..lame dah tak blogwalking ni..hehe..bes nye lah dah habesss.. slamat membuat pilihan degree!! lpas ni kite berblog puas2 wee~

    ReplyDelete
  2. best nye tgk korg g PD hehhe..hmmm jelez akk wat gif...sye tak pndai wt..tak mahir sgt pon pasal code2 nie smue hahahha

    ReplyDelete

komen biar bijak :) hee

Made With Love By The Dutch Lady Designs